Гаранция извън Европа

#1
Здравейте, пускам тази тема, надявайки се да спестя мъките на накой, които за съжаление не можах да спестя на себе си. Ето какво се случи.

Счупи ми се Орвиса, и аз като порядъчен мухар го опаковах добре написах писмо с обратен адрес, че даже и една муха забодох в ъгъла и го пратих за САЩ. След 3 седмици получавам съобщение, че трябва да си взема нещо от митниците. Отивам във Fed Eх и те ми дават цесия, като ми съобщават че трябва да платя ДДС и мито и всички такси на обявената от Орвис цена за въдицата 280 $ На всеки лист има залепена лепенка, която гласи (преведено на български) "Собсктвеност на клиента. Всички митнически такси платени. Стойността е обявена само за информация. Клиента не дължи такси. " Обаче тия от митницата викат, не работим с лепенки. Плащай. Оп и 50 долара транспорт и на него трябва да му платиш таксите. Оп и днес системата не работи, я дай парите и ела утре. И така на следващия ден и след като платих близо 200 лв си взех въдицата. От Орвис ми бяха сменили парчето, добавили една смазка, и даже ми върнали мухата. Явно не им е харесала.

Вещи митничари ми обясниха с равен глас, че ако искам да поправям нещо се отива в митницата и то се изпраща от там като се декларира, че отива сза ремонт. Та драги колеги да знаете ако тръгнете да изпращате нещо за попоравка пратете го през митницата, ако не искате да му платите таксите втори път.

Поздрави и Наслука на всичси !
http://mankovflyfishing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Гаранция извън Европа

#4
Благодаря, Стани, много полезна информация.. :D Общо взето, по-добре е човек да си пази въдичките..иначе , "доживотната гаранция" , общо взето, ти гарантира, че можеш да си купиш част, напред във времето, след като ти е спрян моделът от производство .
Също така, тихо и неусетно, хлябът се продава нарязан, като го изгориш на скарата, става на бакелит, "средният ценови клас" на пръчките стана "някакви си " 500 долара-сума, немислима за висшето ниво преди 10 години, а високият клас.. майко мила. Вече уверено обявяваме 1300 долара. Да не говорим за цените на шнуровете, куките, и типетите...
Накъде отиваме !!???? :???: :???:
Поздрави !!

Re: Гаранция извън Европа

#5
Наистина полезно - всичко написано по горе. В смисъл - следващите да си спестят време и пари.
Пределно ми е ясно, че Стенли е предпочел да плати (не губи време, губи пари), вместо да си търси правата (губи време).
Ся, не може като идеш да получаваш пратка да си носиш ВСИЧКИ междудържавни договори, конвенциии и сертификати в джоба, още по-малко да ги знаеш наизуст, та да опонираш на ташака, дето се е паднал на смяна и си ЧАКА (това дето си мисли, че му се полага като бонус).
Станиславе, ако си пазиш всички хартишки и лепенки - пак можеш да си търсиш правата, въпреки дадените мъни.
Даже - точно заради тях. И за нервите - също. Ще се проточи, ама накрая може да ти платят още няколко Орвиса.
Още нещо - преди време един приятел (адвокат) ме светна - като имаш претенции да съдиш не само държавата (държавното учреждение, в случая -митницата), а и съответния служител (тоя, дето ти е злоупотребил с положение). Идеята е, че повечето дела с/у държавата се решават в полза на държавата, за да отидат още някакви стотинки в бюджета. Дори и да спечелиш - парите ще се платят от бюджета (от нас), съответния "служител" - няма и да разбере и ще си налива вечер мастиката доволен. Съвсем друго е като му бръкнеш в джоба. Особено ако знаеш, че си в правото си и му го заявиш на момента.
Поздрави и да не ти се налага пак ремонт на каквото и да е!

Re: Гаранция извън Европа

#6
..."доживотната гаранция" , общо взето, ти гарантира, че можеш да си купиш част, напред във времето, след като ти е спрян моделът от производство
Не е така, поне до сега при Сагето - макара, модел 2007/8 върната гаранционно тук при дистрибутора(БФЦ)---> след месец някъде тук идва чисто нова от аналогичния ценови модел в момента :) Преди години имаше и едно ХП върнато на парчета, след спирането му - резултата отново чисто нова вудичка, същата, с едни лънч същото. Дано тази фирмена политика се запази и за напред.
Отделен е въпроса, хубаво посочен ни и от Мънков с тази тема, какво става у нас с "разбирането" на съответните д-вни администрации относно движението на гаранционните пратки за странство, в смисъл нашета информираност и адекватна реакция.

@ Даньо, един премиум клас пръчка от водещите няколко фирми, у нас винаги е струвала колкото 2-3 средни заплати, така че за работещ чиляк си мисля, че ако иска, винаги може във времето да си вземе нещо хубаво. Спрямо гаранцията трябва да се чете внимателно точно какво и при какви условия предлага самата фирма и съответния търговец у нас.

@ YOUlee - това за конкретния сгафил д-вен служител трябва да стане масова практика, абсолютно прав си!
memento mori ...
--------------------------------
Изображение
Изображение

Re: Гаранция извън Европа

#7
Мънков,единственото което мога да добавя е,че не съм само аз прекараният от Орвис...Ти си вторият... освен,ако има и още някой, който си трайка!? :???: Освен всичко,което ти се е случило на мен ми изпратиха и писмо,в което ми обясняваха,че трябва да заплатя 50$ за транспорта!?! А такава цена за транспорт няма обявена в сайта им...Иначе за БФЦ мога само да допълня,че са железни.Винаги са били безупречни по отношение на гаранцията и то не само на Сейджовете!
Поздрави и дано не ти се случват подобни инциденти !!!
Веско

Re: Гаранция извън Европа

#8
Хм на практика си пострадал от качествения сервиз, т.е. от тва че хората са платили за куриер и съответно са писали висока стойност - демек хем да ти дойде бързо, хем си покриеш реалната стойност ако стане фал при транспорта... обаче куриерските пратки минават въздушно карго и отиват на митницата на летището, там е така, а при наличие на цесия си малко ограничен с вариантите :D :D докато пощенските пратки, макар и въздушна поща отиват на столична, там щеше да се оправиш по-лесно (и по-евтино), за друг път ако ти дойде тва до глават освен варианта дет са ти казали да го минеш на излизане през митница, може да попомолш изпращача да ти го пусне с въздушна поща за да не ходи на летището и да не се занимаваш с цесии ;) )...
п.п.
нямам впечатление от гаранционния сервиз на орвис, но една въдица или има гаранция или няма - възможността за покупка на част не е гаранция, а представянето и за такава си е чиста проба арогантност - читавите фирми (все още) си имат гаранции и си ги спазват (на мен са ми сменяли съвсем безплатно коляно на скот без да питат как и що е счупено и ми пратиха въдицата за тяхна сметка, при положение че им бях пратил № кредитна карта да си удържат транспортните разходи (каквито по принцип са условията на гаранцията) - не ми удържаха нищо - върнаха я с новото коляно за тяхна сметка)..

Re: Гаранция извън Европа

#9
..иначе , "доживотната гаранция" , общо взето, ти гарантира, че можеш да си купиш част !!
Тц, ич не е така..
Преди два месеца при "неправилна" употреба строших един Марксман. След обичайните главоболия с тия от Харди, получих нова секция без да платя нищо, само писмото до тях. Преди време пък срещу 70 лири се сдобих от Харди с чисто нова въдица кръстена на мен, това пак чрез гаранция..
За това ако човек може да си го позволи, бих препоръчал да бъде с доживотна гаранция.
Проблема на Мънков не е в производителя , а, че не се знае. И аз не знаех за изпращане през митница, не ми се е случвало.
Благодаря, полезна информация!

Поздрави,
А.

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 1 и 0 госта

cron